środa, 25 maja 2011

Ikona Archanioła Michała


To jest pierwsza ikona, jaką napisałam. Wzorowałam ją na XV-wiecznej ikonie Andrieja Rublowa ze Zwienigorodu.

W tym przedstawieniu będącym elementem Deesis, Archanioł Michał, potężna siła, wielki wojownik, z twarzą łagodną i spokojną skłania się w stronę Zbawiciela.
Przedstawiony jest w szatach dworskich (dworu bizantyjskiego). Nosi purpurową dalmatykę (wierzchnia, ozdobna szata z szerokimi rękawami) i loros (długi szeroki pas ozdobiony drogocennymi kamieniami) W ręku trzyma rabdos (cienką laskę symbolizującą władze duchową). We włosy ma wpleciony pendition (ros. toroki), czyli wstążkę, przechodzącą nad czołem i rozchodzącą się u skroni, która jest symbolem posłuszeństwa aniołów wobec Boga.

Poniższą ikonę napisałam natomiast na komunię mojej najmłodszej siostrzenicy.


Wzorowałam ją na XIV-wiecznej ikonie bizantyjskiej.

W tym przedstawieniu Archanioł Michał jest również w bizantyjskich szatach dworskich.W ręku trzyma sferę z monogramami Chrystusa.
Postać wyłania się z połyskującego światłem tła. Światłość wydobywa się również z oczu i twarzy i spływa w postaci złotych załamań na szaty. Skrzydła utkane z materii duchowej również połyskują złotem.

2 komentarze:

  1. [url=http://videochaty.ru/chaty/znakomstva-za-30.html]чат за 30[/url]

    OdpowiedzUsuń
  2. Тут опубликована - я прошу ознакомиться – [url=http://www.spavoda.ru/shop/group_601/diagnostika_koji_apparat/]сколько может стоить аппарат диагностики кожи лица на этом сайте[/url] нет слов если нужно обращайся еще.

    OdpowiedzUsuń